Home Fejetony
2017
Chci si
stáhnout román
Podmínky Vyhodnocení
2017
Kontakt Naše
spisovatelky
Finále
2013 - 2017
Archív fejetonů
2013 - 2017

Archív - soutěžní příspěvek

Ročník: 2015, Kolo: zimní, Téma: Móda, nákupy, záliby

Reklama

Lenka Kepesyova, věk: 51 let

Reklama je nedílnou součástí našeho života, točí se dokola všude kolem nás. Máme jí rádi, přehlížíme jí anebo jí nenávidíme. Každý podle svého názoru a zaujetí. Jak je to s ní doopravdy?


Dnešní reklama je všude kolem nás. Slyšíme ji v rádiu, vidíme ji  v televizi, míjíme ji na silnících, kde je nepřehlédnutelná, zkrátka je všude.

V časech dávno minulých, v dobách, kdy jsme ještě chodili do školy se vyskytovala taky, jen nebyla  až tolik viditelná.Pamatujeme si jí z televize v různých podobách.

Dnes je to jinak jako vše kolem nás. Někdo jí má rád a nenechá si ujít ani jednu, zvláště tu novou – neokoukatelnou.

Pak jsou naopak ti, co při sledování televizních programů při reklamní pauze přepínají kanály, aby na ní nemuseli koukat.

A nakonec třetí skupinka lidí při každé reklamě od televizoru odchází a je jedno kam, hlavně, že jí nevidí. Nezajímá je, tak proč by jí měli sledovat.

Na reklamě není nic špatného, jsou poučné, zajímavé, přinášející nové informace a rozhledy.

Nebráníme se jí do jisté míry je oblíbená, nesmí to však přesahovat svou nekonečnou únosnost, která nekonečnou není.

Našel by se asi každý, kdo by dokázal odpovědět na otázku, která by zněla: vybavujete si nějakou známou reklamu?

Například já si pamatuji hlavně ty vánoční týkající se coca -coly, tatínka s holčičkou, co nemusí čekat na štědrý den, kdy uvidí „zlaté prasátko“ apod.

Do jisté míry mě ale přeci jen míjí, nemusím shlédnout každou, která zrovna v čase, kdy sedím u telky běží.

Slyším však z mnoha úst, že je to hrůza, co to zase bylo,jestli jsem to viděla,..

Neviděla, odpovídám a Ti dotazující se lidé se mi diví, že tu nebo onu neznám.

Nemusím přeci vědět a vidět vše. Jsem svobodomyslný občan, který si chce vybrat, na co se podívá a co vynechá.

Jsou dny, kdy mě nijak neobtěžuje a pak jindy z důvodů různých nálad a okolností mi vadí až tak, že kdykoli nastane ten okamžik, jdu se  raději napít, umýt část nádobí, pověsit prádlo anebo si přinejmenším dojdu na záchod.

V neděli obvykle navštěvujeme babičku, která má reklamy moc ráda a nenechá si žádnou ujít. To si pak připadám jako úplný nevzdělanec, který si nechal zase něco ujít.

Možná si to až tak velmi neuvědomujeme, ale ta přítomná a nepřítomná reklama nás ovlivňuje na můj vkus až příliš.

Povídají si o nich i děti ve školkách. Netvrdím, že není poučná a nerozšiřuje obzory, jen si myslím, že by nás neměla až tak moc ovládat.

To je ale přece účel reklamy, tak proč se nad tím pozastavovat?

Mě osobně stačí ta návštěva u babičky, která je schopná určitou věc rozpitvat do takových podrobností, že se až nestačím divit.

To by nebylo tak nejhorší, když se u toho zrovna nepohádáme. Za to nám asi nestojí. Jenomže mi to rozum nedá, abych jí nevysvětlila, jak to s tou krásnou reklamou je a proč vlastně existuje. Mé podrobné a trpělivé vysvětlování většinou vyjde naprázdno, protože bábinka je přesvědčená o něčem jiném. Pak to už raději vzdám, přeci si nezkazíme celé nedělní odpoledne.

V poslední době se mě dotkla obzvláště jedna z těch novějších, která se zabývá nemocemi, léky a hlavně námi maminkami, které jsme nepostradetelné nebo si to přinejmenším myslíme.

Já osoba téměř imunní, kterou hned tak něco nedostane.

Pročpak maminky nemohou být nemocné,..?

To už mi přijde až moc, co si Ti malí caparti mají myslet, maminka přeci není robot na baterky,  který vydrží všechno a když se vybije, dají se mu nové.

Zkrátka věřit nemůžeme všemu, jenomže to právě Ti nejmenší nevědí.

Asi bychom měli rozlišovat a vysvětlovat  už od malička svým dětem, jak to vlastně je a co je a není dobré. Pak by se nestávalo, že babičky věří všemu a když si to koupí, jsou leckdy zklamané, že výsledek je jiný, než čekali.Tím nechci zcela určitě říct, že reklama je špatná, to né. Reklama byla, je a bude, stejně tak jako naše právo na názor a zkoušku, jestli to za to stojí.

A stojí?

To nechť každý u té své reklamy posoudí sám.


 


freeSATcz

Satelitní televize bez kompromisů, zábava pro celou rodinu, více než 70 programů

Prémiový balíček HBO MaxPak

6 kanálů za super cenu

Právě probíhá zimní kolo soutěže! Ročník 2017, 1.10. až 31.12.

Další nejnovější soutěžní fejetony čekající na Vaše hlasy!

Téma: Móda, nákupy, záliby

Náš zákazník, náš pán u chudého neplatí

Dana Beňaková, věk: 60 let

Přečíst

Kde jsou ty časy, kdy si obchodníci vážili každého zákazníka, byť by do jejich obchůdku přišel jen za "deseťák" pro kvasnice do knedlíku....

Téma: Móda, nákupy, záliby

Přijdu hned aneb krást se nemá

Eva Haltufová, věk: 59 let

Přečíst

Každý na vzkaz "Přijdu hned" reagujeme jinak, záleží na mnoha faktorech. Málokdy nás ale nadchne. Ovšemže jsou horší chvíle, například...

Téma: Zaměstnání

Cestovatelská story aneb Já nechci spát v Předměřicích

Marta Furchová, věk: 63 let

Přečíst

Údělem lidí z malého města e dojíždět za prací do města většího. V mém případě krajského, vzdáleného od nás...

... všechny soutěžní fejetony

Home | Soutežní příspěvky | Chci si stáhnout román | Pravidla literární soutěže | Napsali nám | Vyhodnocení | Kontakt

© 2012 Global Publishing