Archív - soutěžní příspěvek
Ročník: 2017, Kolo: zimní, Téma: Móda, nákupy, záliby
Degenerace aneb Receptář prima nápadů
Kamila Mysíková, věk: 18 let
Ženy- co více říct? Osmnáctiletá holka napsala rádoby fejeton o holkách a ženách, tak si ho přečtěte a jestli se v něm poznáte... Nechtěla bych. Zamyšlení nad dobou plné estrogenu.
Dnešní doba je velmi moderní. Vlastně každá doba je modernější než ta předchozí, to dává jistý smysl. Vztahuje se to na každý nový den (my už dnes se máme líp než zítra... pozítří... včera...). A tak není divu, že i lidské myšlení jde kupředu. Tedy někdy.
Ke dvacátému století taky nepochybně patří ekologie. Tím samozřejmě nemyslím zabraňování vypalování deštných pralesů nebo zabíjení ohrožených druhů živočišných i rostlinných. Ta pravá ekologie spočívá v pěstitelství. V neděli dopoledne proto začíná bohoslužba všem rádoby zeleným světluškám, které přispívají svými rozzářenými prdelkami českým zemědělcům. Již výše zmíněný Receptář patří k takovým spolehlivým způsobům, jak každé roční období získat nový návod na to, jak správně zasadit svých šedesát sedm druhů paprik, jak a pod jakým úhlem nejlépe kopnout rýčem do hlíny ve skleníku, aby byl připraven na další sezonu, která pet lahev je nejlepší pro výrobu budky pro ptáčky, kteří stejně nikdy nepřiletí, a jak ještě v květnu naaranžovat uschlý vánoční stromeček, aby vytvořil kouzelnou dekoraci do vašeho útulného hnízdečka lásky.
Vsadím se, že nikdo, kdo vlastní několika hektarová pole s bramborami, kedlubnami a mrkvemi na nic takového nekouká, protože vlastních zkušeností má až nad hlavu. Pro koho se tedy pořady typu Hobby naší doby (což má vlastně skvěle vystihující název, že?), Polopatě nebo Receptář Ládi Hrušky, točí? Pro ženušky. To je druh člověka, který na balkoně pěstuje rajčata, protože s každým dalším zasazeným rajčetem kalorie mávají bílou vlaječkou. O skvělých nápadech se taky mohou dočíst například ve speciální letní příloze časopisu Moje chvilka na kafíčko. A tenhle druh časopisů už je fakt něco! Není se potom čemu divit, proč dnešní ženy píšou (pod vlastním jménem) do různých rubrik rádoby články s nejrůznějšími názvy: Moje nejlepší kamarádka a můj manžel, Miluji svého manžela?, Miluje mne můj manžel?, Mám beďara na prdeli, pomůže mi výtažek z mořských řas?
Kdy se z žen staly dámičky? V pravěku byla žena kultem. V renesanci múzou. Dnes? Samozřejmě nemohu házet všechny ženy do kosmetické taštičky mezi dvacet pleťových krémů. Ale rozhlédněte se kolem sebe. Dnešní plémě ženské nestojí za nic.
Ale jakou vahou za to mohou sami ženy? Média každou chvíli masírují naměklé mozečky a dělají z nich ještě větší marmeládu, kterou byste si nenamazali ani na nejpropečenější chleba. Je to business. Čím více dáte do novin drbů ze zákulisí Hollywoodu, potlačíte tím články o dění ve světě a lidské IQ jde do háje.
Znáte ten film Stepfordské paničky? Americká komedie, popisující nadvládu mužů nad ženami. Haha, že? Ani ne. Starat se o pánečka, číst o tom, jak přimět děti jíst zeleninu, jak si zlepšit auru z fialové na růžovou a jak přimět muže, aby nenechával svoje slipy na zemi u postele...opravdu obohacující. Já nechci, aby tento článek vyzněl jako výkřik zoufalé feministky, sama se za feministku nepovažuju a celý tento text je psaný s lehkou nadsázkou, ale podívejte se na facebookové a instagramové účty dívek 13+. Celé série fotek bezduchých loutek, prioritou je mít co největší prsa a co nejvíce vrstev make-upu, aby si i ony našly ty dokonalé bankomaty. Hashtag hlavně přirozeně.
Takže mé poselství zní: nedělejte ze sebe, dámy, puťky posedlé líčením a myslete! Nedělejte ze sebe děvky posedlé penězi vašich mužíčků a nekoukejte v neděli na Receptář. Díky