Archív - soutěžní příspěvek
Ročník: 2018, Kolo: zimní, Téma: Móda, nákupy, záliby
Rekonstrukce koupelny aneb Životně důležitý klik-klak !
Barbora Englischová, věk: 38 let
Na můj dotaz zda by šla dodat vana či umyvadlo v jiném, než bílém odstínu mi prodavač odvětil, že jsem ho dostala (,,Paní po 9 letech co dělám koupelny nevím zda se jiná barva vany dělá!,,). To už nás humor trochu přecházel.
Rekonstrukce koupelny aneb Životně důležitý klik-klak !
Je to zvláštní, po úporných potížích, mnoha vtipných situacích a bezesných nocích při shánění vysněného bydlení (odkaz na můj článek)by jeden řekl, že zbytek bude procházka růžovým sadem. Upřímně není to procházka. Už vůbec ne růžovým sadem.
V případě, že máte v bytě původní jádro začíná nová epizoda cesty k vysněnému bydlení. Rekonstrukce koupelny se zdá s porovnáním sháněním nemovitosti vcelku nepodstatnou záležitostí. Než přijde na věc.
Plná elánu jsem se vydala pro katalogy do koupelnových studií s nejasnou vizí o zamýšleném výsledku. V této fázi se cítíte skvěle, ostatně předat katalog umí i cvičený šimpanz ( proti těmto inteligentním primátům opravdu nic nemám). Prodavač většinou přihodí i milý úsměv, poněvadž blížící se obchod (v případě, že má k základní mzdě procenta) je poměrně slušnou motivací.
Do tohoto okamžiku je to fajn. Volné chvíle v následujících dnech jsem trávila zaškrtáváním vybraných možností v objemných katalozích. Zhruba ve stejnou dobu začal rekonstruovat byt i kamarád, tudíž podle hesla ve dvou se to lépe táhne jsme lecos konzultovali spolu. V den ,,D,, jsme vyrazili do renomovaného obchodu s vizí co zhruba chceme. Prodavač se zdál být opravdovým profesionálem, což o sobě na můj vkus velmi často prohlašoval. Nevadí, některé mouchy lze přehlédnout. Hlavně, že jsme v rukou odborníka!
Po počátečním monologu o profesionalitě došlo na lámání chleba. Vybírali jsme asi hodinu, porovnávali zboží na prodejně s vyfoceným zbožím v katalogu. Byť se to nezdá je to poměrně vyčerpávající činnost. Já si vybrala předběžně dlažby dvě. Obě byly vystavené venku, opřené o obrubník. Když opominu neochotu prodavače je položit na zem ( paní, já si je tam takhle zaháknul, aby nepadaly), těžko můžu přejít jeho popis zboží (,,paní tahle je jako poblitá vidíte, tu si neberte...vypadá to fakt divně,,). Upozorňuji, že pán mluvil o retro dlažbě , která se pohybuje kolem 1000 Kč za čtvereční metr. Na to lze těžko něco říct. Možná originální přístup k prodeji? Druhá dlažba byla zase moc výrazná. A informace o tom zda ji na skladě mají zapadla v objemu slov bez obsahu.
Bohužel to byl pouze začátek. Na můj dotaz zda by šla dodat vana či umyvadlo v jiném, než bílém odstínu mi prodavač odvětil, že jsem ho dostala (,,Paní po 9 letech co dělám koupelny nevím zda se jiná barva vany dělá!,,). To už nás humor trochu přecházel.
Poté jsme se dozvěděli, že vana A je lepší než vana B proto, že je širší o 2 cm a tudíž, když se člověk sprchuje nestříká voda ven. Tuto myšlenku vyšperkoval pán větou, že mu jedna zákaznice dodnes děkuje za tento tip.
Též jsme byli nuceni si vyslechnout, že šéf nebere věčně telefony, což je prekérní věc ve chvíli, kdy potřebuje dát zákazníkovi slevu (,,No nakonec mu ji dám, protože jsem na lidi hodný a potom šéf zírá,,). Též perlička o tom,že měli spolu dva roky boje, ale nyní už je jejich vztak zaměstnance a šéfa v pohodě byla moc fajn.
No nakonec jsme něco vybrali. Nahlásili jsme postupně všechny atributy a potom přišel dotaz. Budete chtít klik klak? Pravda tím nás pán trochu zaskočil. O minutu později už jsme věděli, že jde o druh výpustě k umyvadlu eventuálně k vaně. Vzhledem k její funkčnosti jsme neměli důvod nesouhlasit. Soupis byl konečně hotový, pán si řekl o dodání zálohy a sdělil nám, že vše objedná.
Po opuštění prodejny jsme se trochu zasmáli nad některými bonmoty, ale radost nad zakončeným výběrem přehlušila negativní pocity. Konečně jedna starost z krku!
Jak neprozíravé od nás. Druhý den mi pípla na mobilu od kamaráda SMS. Pán z prodejny volal, že série obkladů se již od prosince nevyrábí, dlažba také ne a vana (ano ta vnucená o 2cm širší) již také na skladě bohužel není. Bez jakékoliv emoce či omluvy sdělil, že vybereme raz dva něco jiného!
Když poté volal i mě s tím, že není ani vanová baterie a zbývá pouze ta umyvadlová (o které předešlý den tvrdil, že musí ladit s tou vanovou) přešel mě veškerý humor.
Tudíž by měl k dispozici pouze ten klik-klak. Po mém chabém namítání, že jsme ztratili spoustu času a opět nic nemáme (už ani vybrané) mi s bohorovným hlasem sdělil, že klik-klak je důležitý a už doladíme pouze zbytek.
S odborníkem i s koupelnovým studiem jsme se definitivně rozloučili a zítra míříme hádejte kam? Vybírat zbylé drobnosti, když už klik-klak máme.